عکاسی منظره یک ژانر بسیار محبوب است و فیلم برداری حرفه ای در مناظر به شما کمک میکند تا با مخاطب ارتباط بهتری برقرار کنید . با این حال، چیزهای بیشتری جز بیرون رفتن از یک مکان زیبا، قرار دادن دوربین روی صورت و کلیک کردن روی دکمه شاتر وجود دارد.

نکات زیر به شما کمک میکند تا با تصویربرداری حرفه ای از مناظر به کار خود بهبود بخشید.

1- صحنه را بشناسید

یکی از کارهایی که بسیاری از عکاسان جدید انجام می دهند این است که به سمت یک صحنه می روند، یک عکس می گیرند و فکر می کنند کارشان تمام شده است. با این حال، یک فرد باتجربه‌تر عکس‌های بسیار بیشتری می‌گیرد.و وقت خود را صرف قدم زدن در اطراف و دیدن آنچه می‌تواند از آن صحنه به دست بیاورد، می‌کند.

به زوایای مختلف و ارتفاعات مختلف فکر کنید. با دوربین دیجیتال می توانید عکس های زیادی بگیرید و هزینه ای جز چند دقیقه برای شما نخواهد داشت. پس روی صحنه کار کنید و ببینید چه چیز دیگری می توانید بدست آورید.

2 – خطوط و الگوهای پیشرو در عکاسی منظره

این چیزی است که همه ما از ابتدا یاد می گیریم، یک خط اصلی پیدا کنید که بیننده شما را به تصویر بکشاند. نرده ها، جاده ها یا هر چیزی که شبیه یک خط است که از کنار کادر شروع می شود و افراد را به تصویر شما می برد. این دعوت به دیدن عکس است.

الگوها می توانند راه بسیار خوبی برای جلب توجه باشند . اگر در جایی متوجه الگویی شدید و از آن عکس بگیرید، این احتمال وجود دارد که مخاطبان شما نیز آن را جالب بدانند. الگوها در عکاسی منظره می توانند در هر جایی، در زمین، روی پوست درختان، نحوه کاشت آنها باشند. آنها می توانند جذاب باشند.

3- زمان روز

این چیزی است که همه ما در ابتدا یاد می گیریم، زمان از روز مهم است. به زمان سال نیز بستگی دارد. اینجا در جنوب استرالیا می توانید در زمستان در تمام طول روز عکاسی کنید. خورشید هرگز در آسمان نیست، سایه‌ها ملایم هستند و زمان خوبی از سال برای عکس گرفتن است. از طرفی تابستان وحشتناک است. گرم است، نور خشن است، سایه‌ها واضح هستند و اغلب رنگ‌ها در تصاویر شما سفید به نظر می‌رسند.

به این فکر کنید که کجا هستید، و بهترین زمان از روز در جایی که می خواهید عکس بگیرید چه زمانی است . برخی افراد صبح زود را ترجیح می دهند، افراد زیادی در اطراف نیستند،.و شما می توانید قبل از شروع روز به آنچه می خواهید برسید..دیگران بعداً در روز ترجیح می‌دهند و اهمیتی ندارند که موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارند.

برخی از مناطقی که می خواهید از آنها عکس بگیرید برای طلوع آفتاب بهتر هستند،.زیرا ممکن است نتوانید غروب خورشید را در آنجا ببینید. یا ممکن است برعکس باشد..بسیاری از مناطق ساحلی در سواحل شرقی استرالیا به این معنی است که غروب خورشید تقریبا غیرممکن است،.بنابراین باید زود بیدار شوید و به جای آن طلوع خورشید را هدف بگیرید.

4- استفاده از دوربین های حرفه ای برای عکاسی منظره

استفاده از دوربین های حرفه ای تاثیر زیادی در کیفیت تصویر شما دارد.

شما میتوانید لیست برترین دوربین های کانن و سونی برای تصویر برداری را در این لینک بررسی کنید.

تجهیزات سینمایی برنس افتخار دارد در حوزه اجاره برترین و باکیفیت ترین دوربین های عکاسی به شما خدمات ارائه دهد.

5 – نگاه کنید که عکاسان دیگر چه می کنند

بدون شک، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که به عکاسان دیگر نگاه کنید و به کارهایی که انجام می دهند توجه کنید. چقدر می توانید با نگاه کردن به کارهای دیگران بیاموزید، دست کم نگیرید. نه تنها افراد خوب یا حرفه ای، بلکه آماتورها نیز می توانند خوب و بد را ببینند.

از تصاویری که فکر نمی کنید خیلی خوب هستند یادداشت برداری کنید. آنها را تجزیه و تحلیل کنید.و ببینید چه چیزی کار نمی کند. از آنها درس بگیرید و مطمئن شوید که اشتباهات مشابهی را مرتکب نمی شوید.

در انتهای مقاله “5 نکته برای عکاسی بهتر از منظره” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا اجاره دوربین های تصویربرداری با کارشناسان ما در تجهیزات سینمایی برنس تماس حاصل فرمایید.